Restyle Goede Reis! Magazine

De afgelopen tijd zijn we druk bezig geweest met de restyle van het Goede Reis! Magazine van Arriva. Met geometrische stijlelementen hebben we het blad omgetoverd tot een eigentijds magazine (afbeelding rechts). Het belangrijkste uitgangspunt in deze make-over was steeds de reiziger: wat is de wens de lezer van dit magazine? We spraken over de restyle met Ingrid Heijman, communicatieadviseur bij Arriva en in die functie eindredacteur van het Goede Reis! Magazine.

Het is dit jaar alweer tien jaar geleden dat Arriva van start ging met het Goede Reis! Magazine en inmiddels is er veel veranderd binnen de organisatie. Ingrid legt uit: ‘Arriva gaat altijd met de tijd mee. We blijven onze uitgaves scherp en kritisch benaderen. De afgelopen jaren is Arriva flink gegroeid. Waar het magazine voorheen alleen door onze reizigers in Friesland en Groningen werd gelezen, ligt het magazine nu ook in de treinen in de regio Achterhoek Rivierenland en op de MerwedeLingelijn in Zuid-Holland. Het magazine moet daarom aansluiten bij de wensen van alle reizigers. Tips en aanraders uit de verschillende regio’s, interviews met bekende persoonlijkheden en een kijkje achter de schermen bij Arriva zijn vertrouwde rubrieken, die ook nu weer terugkeren.’

Op de valreep van 2016 is het Goede Reis! Magazine voorzien van een nieuwe lay-out. ‘Daar is een heel proces aan vooraf gegaan van brainstormen, ontwerpen, bespreken en aanpassen. Samen met het redactieteam en professionals hebben we ons verplaatst in de lezer en gekeken hoe we het Goede Reis! Magazine in het nieuwe jaar nog aantrekkelijker kunnen maken. We zijn meegegaan met de tijd, zonder de huisstijl van Arriva uit het oog te verliezen’, legt Ingrid uit. ‘We zijn blij met het resultaat. Het is weer een fris en modern magazine, met oog voor beeld, leesbaarheid en inhoud.’

Meest recente berichten