Lizette van Dijken (GAE): ‘We willen heel veel. Keuzes maken is dan de uitdaging’

Lizette van Dijken (GAE): ‘We willen heel veel. Keuzes maken is dan de uitdaging’

Lizette van Dijken (28) maakt spannende tijden mee bij Groningen Airport Eelde. Móoie spannende tijden, dat wel, want het lijkt behoorlijk de goede kant op te gaan met de noordelijke luchthaven. Daar draagt ze zelf ook een steentje aan bij, in haar functie als marketing & communication executive. Ze zorgde de afgelopen jaren voor een fikse impuls in de online-communicatie van de luchthaven. Mogelijk mede daarom wordt ze wel getipt als een van de ‘high potentials’ uit het noordelijke bedrijfsleven.

Wat doe je voor werk bij GAE?
‘In mijn functie ben ik verantwoordelijk voor de marketing en communicatie van de luchthaven, online & offline. Ik bedenk de strategie, en voer het ook uit. Daarbij maken we gebruik van sociale media, de website of print. En ik doe perscoördinatie en omgevingscommunicatie.’

Hoe ben je bij GAE terechtgekomen?
‘Ik heb in Leeuwarden leisure management gestudeerd, en deed in Eelde mijn afstudeerstage. Dat beviel me heel goed. Na mijn studie heb ik drie jaar elders gewerkt. Maar ‘Eelde’ bleef in mijn hart zitten, en toen hier een vacature was heb ik gesolliciteerd en werd ik aangenomen.’

Waarom ben je ooit de marketing ingegaan?
‘Na mijn VWO wilde ik niet naar de universiteit maar een praktische studie doen. Ik koos dus voor leisure management, maar tijdens die studie ontdekte ik marketing. De creativiteit sprak me zeer aan. Maar ik merk dat er inmiddels een tendens is van creatief naar analytisch, en dus om meer gebruik te maken van data. Dat geeft nóg een mooie dimensie aan het vak.’

Wat zijn de grootste uitdagingen in je werk?
‘De afgelopen jaren hebben wij, als kleine organisatie, met beperkte middelen veel moeten doen, maar ook veel bereikt. Wij willen veel, en we hebben ook veel ideeën. Vervolgens moet je dan keuzes maken. Dat is de uitdaging.’

Welke rol spelen de uitbreidingsplannen en de politieke situatie daar omheen?
‘Die spelen daar een belangrijke rol in. Het is een hot item. Ik hoop dat het lukt en dat we in de toekomst meer handvaten krijgen om de marketing nog verder te ontwikkelen.’

Je wordt gezien als high potential. Waarom denk je dat mensen jou zo zien?
‘Dat men dat zegt heb ik me nooit gerealiseerd, maar beschouw ik als een enórme eer. Hopelijk zien ze me zo omdat ik kwaliteit lever, want daar streef ik naar, en ik weet zeker dat de marketing heeft bijgedragen aan de groei van ’Eelde’.’

Wat betekent de term ‘high potential’ voor jou?
‘Het mooie van de term vind ik dat je kennelijk nog niet gearriveerd bent: er zit nog meer in het vat. Dat gevoel heb ik in elk geval wel over mezelf. Dat wil ik er graag uithalen.’

Wat zijn je ambities voor de toekomst?
‘Ik zit hier nu nog heel goed. Ik hoop de komende jaren verder te kunnen groeien. Mijn hart ligt daarbij echt bij marketing en strategie. Als ik niet meer bij Groningen Airport Eelde werk, hoop ik in een functie terecht te komen waarin ik strategisch kan adviseren. Volgens mij ligt daar nog een gat in het Noorden. Ik zie dat veel bureaus creatieve denktanks zijn voor een campagne of huisstijl. Of juist heel sterk zijn in de uitvoering van bijvoorbeeld online campagnes. Volgens mij is in het Noorden ook behoefte aan strategisch adviseurs die doelstellingen kunnen koppelen aan een marketingvisie. Dat gat wat ik zie zou ik graag willen opvullen.’

Het bericht Lizette van Dijken (GAE): ‘We willen heel veel. Keuzes maken is dan de uitdaging’ verscheen eerst op Entrepreneur Magazine.

Meest recente berichten